|
|
Tapasztalatok a mindennapokból
Példák
Könyvtár
Nagyvárosi könyvtár, kölcsönzés és olvasóterem szolgáltatás. Minden kötetben vonalkód, az kölcsönzőjegy is vonalkódos. Beiratkozom csak helyben használatra. Ennek során az ügyintéző említi, hogy nekem ott már volt olvasójegyem. Igen, régebben kölcsönzésre jogosult tag voltam, olvasójegyem még meg is volt. Így az olvasójegy maradt is, nem kaptam új vonalkódot. Az olvasóteremben végezvén szerettem volna kipróbálni, hogy a régebben kölcsönzésre is jogosító olvasójegyem vajon tényleg csak a helybeli használatra jogosít-e, és megpróbáltam kölcsönözni egy könyvet. Nem sikerült, mondta a könyvtáros, hogy evvel az olvasójeggyel sajnos nem lehet kölcsönözni, és el is tette a könyvet. Eddig rendben lenne. Két hónappal később azonban kaptam egy ajánlott levelet, miszerint haladéktalanul vigyem vissza a - szerintük - kölcsönzött könyvet (cím egyezik), különben bíróságon találom magam... Tehát jelzi ugyan, hogy kölcsönözni az adott jeggyel nem lehet, de azért mégis lekönyveli kölcsönzöttként. Nagy valószínűséggel tervezési hiba eredménye. (2007.)
Tanulmányi nyilvántartás
Felsőoktatásban használatos tanulmányi nyilvántartás. Reprodukálható módon előidézhető egy oldalon az a jelenség, hogy az egyik választási gombot megnyomva egy üzenet jelenik meg a képernyő közepén "Kérem várjon!" felirattal és egy "O.K." feliratú gombbal. Az "O.K." gomb megnyomása után az adott oldalon bármelyik gombot megnyomva az előző eset ismétlődik végtelen ciklusban, egyetlen lehetőség a kilépés. Megjegyzem, hogy a szóban forgó program a 377-es verziószámnál ("Build") tart. (2009.)
Közüzemi díj
Nagyváros. Közüzemi díjak. A gázóra leolvasója az óraállást egy kézi számítógéppel(?) rögzíti, amelyről az összegyűlt adatokat aztán áttöltik a díjelszámolást ténylegesen végző rendszerbe. A leolvasó a homályos lépcsőházban egy 5-ös számjegyet 6-osnak olvas és rögzít. A negyedik helyiértéken, ez ezer köbméter túlfogyasztást jelent, közel egy teljes évi mennyiséget. Háromnegyed évi vita és veszekedés után sikerül végre helyes adatokkal kiállított számlát kapni. Egyedi számlát, kézzel kiállítottat. A rendszer (helyesen!) vigyázott arra, hogy későbbi időpontban a korábbi óraállásnál alacsonyabbat ne lehessen megadni (elvégre a gázórának előrefelé kell forognia), viszont a rendszerbe egyszer bevitt adatot semmilyen módon nem lehetett (nem tudták?) javítani.
OVER
Még a '90-es évek második felében az OEP szerződést kötött a HiCare kft.-vel az országos vényellenőrzési rendszer (OVER) megvalósítására. Az OEP a vállalkozónak kifizetett 250 millió forintot. Egy 2002-ben indított vizsgálat során kiderült, hogy az OVER nem működik.
Lásd még (a teljesség igénye nélkül):
Kemény vádak az egészségbiztosítónál. InforMed, http://informed.hu/egeszsegpolitika/?article_hid=8600
|
|
|